We are sisters ^_^

persaudaraan di france

Assalamualaikum semua~~

“Ada cite best ni..nak dengar tak?”, kata sue selepas balik dari melihat eiffle tower pada waktu malam.

kami 3 org yang tak ikot serta dah tidor..hanya pain yang terjaga mendengar cerita sue.

“tadi kami kne sekat dek budak2 nakal masa kat dlm metro”

“betol??”

waa…terkejut dgr tuh. nasib baik ohanna dah amik precaution. tiada kemalangan jiwa dan kehilangan harta berlaku di situ. tu la pengalaman buruk mse kat France.

Namun, muslim dekat France sgt di kagumi. Ramai muslim yang menolong kami tanpa diminta. Torkiya dan Fahid (kalau tak silap namanya~) membawa kami ke destinasi. baru terasa betapa tingginya nilai persaudaraan dlm Islam. terasa sedih juga..sebelum ni xdpt bantu seseorang yang meminta ditunjukkan jln. dan terasa pentingnya utk belajar bahasa arab..bahasa al-Quran.

“eh, ni kedai halal ni..jom beli pie. laparla~”

kedai muslim. dia cam nk ckp sesuatu..psal tsunami la, ape la..tp syg, xreti bhs arab or french. terasa bhs arab penting utk memahami al-Quran dan komunikasi sesama muslim.~

p/s: jom ambil modul bhs arab sem depan!!

Advertisements

Comments on: "persaudaraan di france" (2)

  1. heihei….sila la belajar bahasa arab.sikit2 pun jadi..hehe!seronok bila cakap dengan org arab,tp kita termangu2 lepas tu sbb hanya tahu yg basics sahaja..lol(akak la tu)

  2. Salam.ai, siapa penulis misteri ni..tak pasal2 nama beta disebut.ha3..
    bgus2..nmpk ada penulis baru yg berbakat da ni..^_^

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: